Inwestycje
Budowa drogi dla rowerów na odcinku Radomno-Iława - etap III końcowy (granica gminy)
- 04-12-2023
- drukuj
Budowa świetlicy wiejskiej w Gryźlinach
- 04-12-2023
- drukuj
Kompleksowe zaopatrzenie w wodę Gminy Nowe Miasto Lubawskie z budową stacji uzdatniania wody w Gwiździnach
- 04-12-2023
- drukuj
Zagospodarowanie terenu wokół pomnika upamiętniającego ofiary totalitaryzmów w Nawrze - II etap
- 04-12-2023
- drukuj
Rozbudowa drogi gminnej nr 181055N Bratian - Mszanowo
- 12-06-2023
- drukuj
W ramach zadania planuje się rozbudowę drogi gminnej nr 181055N Bratian - Mszanowo. Wnioskowana do realizacji droga bezpośrednio łączy miejscowości Bratian z Mszanowem. Realizacja zadania jest niezmiernie istotna m.in. z uwagi na bezpieczeństwo pieszych - obecny ruch pieszo-rowerowy (w tym dzieci do szkoły) ze względu na brak chodnika odbywa się na jezdni, wykonanie inwestycji w całości zmieni ten stan rzeczy. Wykonanie inwestycji poprawi dostęp do ośrodków gospodarczych i usługowych, zostanie zapewniony lepszy dostęp do instytucji świadczących usługi publiczne: Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie, Ośrodek Pomocy Społecznej i Gminne Centrum Kultury, świetlica wiejska, prywatna przychodnia medyczna Medicus w Mszanowie, przystań kajakowa i pełnowymiarowe boisko do piłki nożnej w Mszanowie. Na przedmiotowym odcinku drogi zorganizowane są usługi publicznego transportu zbiorowego.
Celem przedsięwzięcia jest wykonanie bezpiecznej nawierzchni drogowej z betonu asfaltowego wraz z odseparowaniem ruchu pieszo-rowerowego od ruchu samochodowego spełniającej wszelkie standardy techniczne przewidziane dla tego typu dróg publicznych (droga będzie dostosowana do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t) o istotnym znaczeniu dla spójności sieci dróg publicznych. Drodze zostanie nadane prawidłowe odwodnienie i oznakowanie zapewniające użytkownikom bezpieczeństwo oraz komfort przejazdu. Długość odcinka drogi objętego inwestycją wynosi 1739 mb (szerokość jezdni - 5m). W ramach inwestycji zaplanowano budowę ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego o długości 1934 m i szerokości 2,5 m.
Dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 5 286 237,64 zł.Całkowita wartość inwestycji: 8 864 735,58 zł.
Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Nowe Miasto Lubawskie w miejscowościach Pacółtowo i Mszanowo
- 09-02-2023
- drukuj
Poprawa infrastruktury drogowej w obszarach wiejskich Gminy Nowe Miasto Lubawskie
- 05-09-2023
- drukuj
Dzięki realizacji operacji zostaną osiągnięte następujące wskaźniki: rozbudowa drogi gminnej o długości 263 mb i przebudowa drogi gminnej o długości 835 mb.
Mój Rynek – budowa hali targowej w Bratianie
- 14-06-2023
- drukuj
Gmina Nowe Miasto Lubawskie jako beneficjent zrealizowała projekt pn. "Mój Rynek – budowa hali targowej w Bratianie" w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury". Celem operacji było stworzenie w Gminie Nowe Miasto Lubawskie komfortowych warunków do handlu produktami rolno-spożywczymi w okresie całorocznym poprzez budowę targowiska w Bratianie. Cel projektu został osiągnięty.
Osiągnięte efekty operacji: wybudowana hala targowa.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Umowy podpisane. Będą nowe drogi
- 20-04-2023
- drukuj
Rozbudowa drogi gminnej na odcinku Mszanowo - obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
- 09-06-2022
- drukuj
Nawierzchnie drogi w km 0+980,00 do 1+529,00 zaprojektowano jako nawierzchnie z betonu asfaltowego gr. 4 cm (w-wa ścieralna) plus nawierzchnie z betonu asfaltowego gr. 5 cm (w-wa wiążąca), plus podbudowa z betonu asfaltowego gr. 7 cm, na podbudowie z kruszywa stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 20 cm i warstwie odsączającej z piasku gr. 20 cm. Przekrój poprzeczny jezdni zaprojektowano jako daszkowy 2% z korektą na łukach poziomych. Zaprojektowano zjazdy na posesje przyległe do pasa drogi o szerokości 5,00 m o nawierzchni z betonu asfaltowego oraz chodnik/peron umożliwiający bezpieczne poruszanie się pieszych o nawierzchni z kostki betonowej. Na całym odcinku drogi zaprojektowano obustronne pobocza gruntowe z kruszywa stabilizowanego mechanicznie szerokości 0,75 m.
Inwestycja nie zmienia układu spływu wód deszczowych. Wszystkie wody zostaną odprowadzone powierzchniowo poprzez spadki podłużne i poprzeczne do rowów drogowych. Planuje się odnowienie rowów, które uległy częściowemu lub całkowitemu zamuleniu. Ułożone zostaną przepusty drogowe.
Całkowita wartość inwestycji: 4 561 064,00 zł.