Czym się zajmujemy
Auto prezentacja Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w polskim języku migowym
- 23-11-2023
- drukuj
Czym się zajmujemy
- 25-02-2022
- Autor: Sabina Rezmer
- drukuj
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie (gminy wiejskiej) , czyli w skrócie urząd znajduje się przy ulicy Podleśnej 1 w Mszanowie. Tu znajduje się główny budynek urzędu, w którym pracują wójt oraz urzędnicy. Budynek jest również siedzibą Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Gminnego Centrum Kultury.
Tak wygląda budynek i wejście A
W budynku znajdują się 3 wejścia:
Wejście A, które prowadzi do urzędu gminy. To wejście jest odpowiednie dla osób ze specjalnymi potrzebami, które nie mogą skorzystać ze schodów. Podjazd znajduje się z lewej strony budynku, przy małym parkingu dla samochodów osobowych.
Wejście B prowadzi do Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Nowe Miasto Lubawskie.
Wejście C prowadzi do Gminnego Centrum Kultury.
Aby dostać się do Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnego Centrum Kultury osoby ze specjalnymi potrzebami mogą skorzystać z podjazdu Urzędu – wejście A.
Kierownikiem urzędu jest wójt. Wójtem jest Tomasz Waruszewski.
W pracy pomagają mu Sekretarz, Skarbnik oraz pracownicy wielu referatów.
Czym zajmuje się urząd?
W urzędzie można się zameldować, zgłosić prowadzenie własnej firmy i wyrobić dowód osobisty. Tu otrzymasz informacje na temat swojej działki, możesz też złożyć wniosek o warunki zabudowy.
W urzędzie zapłacisz podatki. To tutaj zgłosisz zamiar wycięcie drzewa na swojej posesji. Otrzymasz również informacje na temat wodociągów i sieci kanalizacyjnej.
Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi. Z urzędu otrzymasz informacje o przeprowadzanej w Twoim powiecie kwalifikacji wojskowej. Możesz także umówić się na spotkanie z Przewodniczącym Rady Gminy.
W urzędzie jest również referat zajmujący się gminną oświatą. Możesz dowiedzieć się w nim do jakiej szkoły zapisać dziecko lub zapytać o możliwość dowozu dzieci do szkoły.
Godziny funkcjonowania
Urząd jest czynny pięć dni w tygodniu:
Poniedziałek – wtorek w godzinach 7:30-16:00
Środa – czwartek w godzinach 7:30-15:30
Piątek w godzinach 7:30-14:30
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 56 47 26 300. Możesz też wysłać wiadomość e-mail na adres: urzad@gminanml.pl
Jeśli przyjedziesz do nas autem
Przed urzędem znajdują się dwa parkingi łącznie na około 50 samochodów. Jeden, mniejszy zaraz obok budynku, drugi po przeciwnej stronie ulicy. Na każdym jest jedno miejsce oznakowane kopertą, na którym mogą zaparkować osoby posiadające tzw. kartę parkingową czyli zaświadczenie o pozwoleniu na korzystanie z tych miejsc.
Przed urzędem znajdują się dwa parkingi łącznie na około 50 samochodów. Jeden, mniejszy zaraz obok budynku, drugi po przeciwnej stronie ulicy. Na każdym jest jedno miejsce oznakowane kopertą, na którym mogą zaparkować osoby posiadające tzw. kartę parkingową czyli zaświadczenie o pozwoleniu na korzystanie z tych miejsc.
W przypadku braku miejsca na parkingu, można zostawić samochód na utwardzonym placu przy Gminnym Centrum Kultury (naprzeciwko świetlicy wiejskiej).
Sprawy w naszym urzędzie można załatwić na kilka sposobów:
- napisać pismo i wysłać je pocztą na adres: Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie, ul. Podleśna 1, 13-300 Mszanowo;
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP;
- napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mail: urzad@gminanml.pl;
- zadzwonić pod numer 56 47 26 300;
- wysłać fax pod numer 56 47 26 305;
- aby skontaktować się z konkretnym referatem, można skorzystać z numerów telefonów dostępnych tu: https://gminanml.pl/PL/3250/Referaty_i_stanowiska/;
- przyjść do urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy urzędu;
- przynieść pismo do Punktu Obsługi Mieszkańca;
Punkt Obsługi Mieszkańca to miejsce, gdzie można zostawić pisma, podania i inne dokumenty. Tutaj możesz też wziąć wnioski i specjalne druki, które są potrzebne do załatwienia sprawy.
Jak trafić do Punktu Obsługi Mieszkańca?
Wejdź do Urzędu głównym wejściem. Na wprost od wejścia zobaczysz zawieszoną pod sufitem tabliczkę z napisem Punkt Obsługi Mieszkańca, a tuż pod nią niebieską tablicę Punkt Potwierdzający Profil Zaufany. Za otoczonym szybą biurkiem jest pracownik, u którego możesz złożyć dokumenty.
Tak wyglada Punkt Obsługi Mieszkańca
Przed spotkaniem z pracownikiem urzędu zostaniesz poproszony o wypełnienie oświadczenia, że nie przebywasz na kwarantannie w związku z Covid-19.
Większość swoich spraw możesz załatwić w biurach dostępnych na parterze budynku. Na piętro prowadzą schody. Jeżeli Twoja sprawa wymaga kontaktu z pracownikiem, którego biuro znajduje się na piętrze, a Ty z jakiegoś powodu masz trudności z wejściem na górę, zgłoś się do Punktu Obsługi Mieszkańca. Pracownik zadzwoni do urzędnika, który zejdzie na parter i przyjmie Cię w specjalnie do tego celu przygotowanym biurze. (W okresie zagrożenia pandemicznego, w trosce o bezpieczeństwo Twoje i pracowników urzędu, wszystkie spotkania odbywają się właśnie w tym wyznaczonym biurze na parterze).(zdj.)
Osoby głuche i niedosłyszące mogą skontaktować się z urzędnikiem za pomocą tłumacza migowego.
Należy zgłosić pisemnie chęć skorzystania z usług tłumacza co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Wniosek można znaleźć tu: https://e.gminanml.pl/eboi/services/50
Toalety
Na parterze budynku, po prawej stronie od wejścia głównego znajdują się trzy toalety: damska, toaleta dla osób ze specjalnymi potrzebami i z przewijakiem oraz męska.