Komunikaty

Ważna informacja dla sołtysów

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa
                                                               
W dniu 1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.
Wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego świadczenie przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
  1. Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
  2. Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
W związku z powyższym Wójt Gminy Nowe Miasto Lubawskie na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
Informujemy, że Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie posiada w swoich zasobach dokumenty od 1994 roku.
Dokumenty z lat 1990-1994 zostały przekazane do Archiwum Państwowego w Toruniu (dotyczy dokumentów wytworzonych przez Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie).
Natomiast dokumenty z lat 1973-1990 nie zostały przejęte od Urzędu Miasta Nowe Miasto Lubawskie ( jak wynika z informacji pozyskanej z Urzędu Miasta Nowe Miasto Lubawskie dokumenty z lat 1973-1990 zostały przekazane do Archiwum Państwowego w Toruniu).
W przypadku gdyby dokumenty nie zachowały się w archiwum, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
 
aktualizacja z dnia 05-07-2023

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Kontakt - stopka

Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie

ul. Podleśna 1,
13 - 300 Mszanowo
Tel.: 56 472 63 00, Fax.: 56 472 63 05
e-mail: urzad[@]gminanml.pl
ESP: /urzad_gminy_nml/skrytka
NIP Gminy: 877-14-68-461
REGON Gminy: 871118922
 
GODZINY PRZYJĘĆ INTERESANTÓW:
Poniedziałek: 7:30 - 17:00
Wtorek, Środa, Czwartek: 7:30 - 15:30
Piątek:   7:30 - 14:00